söndag 28 augusti 2011

Fara för tv:en? & Skogens guld!

Vad händer idag då? Det har jag inte bestämt än. Vi får väl se vad dagen har att erbjuda! Grått och mulet är det i.a.f. Lite fix här hemma blir det nog kanske.

Men vilken åska det var igår kväll. Inget regn men en himmel som blixtrade och dundrade. Bilden på tv:en fladdrade till några gånger. Men jag satt och såg en film och ville därför inte stänga av den. Men om det egentligen är någon större fara för tv:en i ett sånt åskväder vet jag inte riktigt. En del säger ju att man ska dra ur t.e.x. kontakten till tv:en. Men det ska ju finnas åskledare på berget här brevid och då tycker jag att det ska vara lugnt för min tv, eller? Ja, hur funkar det egentligen? Nu medans jag sitter här hör jag faktiskt åskan igen och det har även börjat regna...

-------------------

Förra helgen när jag var hos mamma knackade det plötsligt på dörren och en snäll granne räckte fram en hel korg till oss fylld med skogens guld! Hur glad blir man inte då!? Hihi, jo jätte! Mums, med smörstekta trattkantareller och lök på mackan!

Bilderna är tagna med den kamera som jag oftast har närmast till hands nämligen mobilkameran. Och därför är de tyvärr något oskarpa...

Kram Karin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar