onsdag 15 december 2010

Julgran!

Idag kläddes den lilla julgranen som jag och mamma fick av pappa igår. Ovanligt mycket snö så pass tidigt har gjort granhuggningen svår för alla den här julen. Så det var inte utan ansträngning som han fick bege sig ut i skogen för att hugga ner den. Därför hade jag sagt att vi inte alls behövde någon stor gran, utan att det räckte gott och väl med en liten mindre. Skulle nästan inte få plats med en större gran heller för alla möbler i vardagsrummet, nu när dessutom min sekretär har fått tagit plats där tills vidare.

Vår lilla julgran blev i.a.f. jättefin med julgranskulor, ljus, glitter och änglar. Med granen klädd fick vardagsrummet en riktig mysig julstämning!

Årets första julkort har kommit, tack Hanna och Jim! :) Julafton närmar sig verkligen med stormsteg nu.

----------------

Proverna som jag tog igår var bra så ingen isolering behövs för min del. Men imorgon väntas mycket snö och trafiksvårigheter så det lär nog bli en dag inne, kanske för lite fortsatt pyssel.

Har läst ut boken ”En vampyrs bekännelse” av: Anne Rice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar