torsdag 30 september 2010

Oinbjudna gäster!

Måste börja med att berätta om en underlig sak som hände igår kväll. Jag satt och tittade på idol när jag hörde en duns ute på balkongen. Tänkte inte så mycket på det förrän jag även hörde fler ljud. Tänkte först att det blåste eller att det var grannarna som var ute på sin balkong. När det sedan hördes knackningar på rutan kunde både jag och mamma dra den hemska slutsatsen att det faktiskt var någon på balkongen. Men vem? Klockan var närmare 23:00 så det riktigt mörkt och nästan omöjligt att kunna se ut på balkongen från vardagsrummet där jag satt. Att öppna balkongdörren kändes inte aktuellt heller. Så vad gör man? Fantasin gick på högvarv.

Kanske var det någon som kastat upp rep, en pirat, en inbrottstjuv, en jättegroda. Ett tag tyckte vi faktiskt att det var rätt läskigt. Vi höll på att fantisera om allt möjligt tills vi hörde en röst som sa Mjaouu....När vi ställde oss närmare fönstret såg vi en orange katt. Vi kände igen den som grannens katt vi ville inte släppa in den hos oss, för vem vet vad den hade hittat på om den blev rädd.

Mamma fick därför springa över och ringa på för att berätta att katten tagit sig in på vår balkong. Tydligen måste den ha gått på taket och sen på något vis hamnat på vår balkong. Att alla djur ska hamna här? Haha, grodor som katter...
Fast att inte katten som grodorna gjorde igår hoppade glädjeskutt, så blev den nog lika glad över att få bli räddad som de blev.

Här är samma katt som jag lyckades fånga på bild i somras.



Tänk vad underbart att kunna säga det idag igen, vilket fint väder det har varit idag. Så här är det när hösten är som bäst! Har i stort sätt spenderat hela dagen ute. När jag sittande på en stol rensade ogräs under Rodedendon fick jag sällskap utav en av grodorna. Den blev skrämd och hoppade fort iväg över gräsmattan för att söka sig något nytt gömställe. Och under Rodedendon finns inte längre något högt och bra gräs att gömma sig i, tack vare en insats från mig.

Känner att det går bättre att göra fysiska saker nu än förut, börjar väl kanske återhämtat mig rätt bra från luginflammationen och legionellan men visst känns det fortfarande av att kroppen fick sig en ordentlig pers. Senan i högerfoten där jag hade en kanyl är bra nu i.a.f. Men det tog tid för inte förrän nu har den blivit helt bra.

Har också suttit på balkongen och läst tills solen gick ner. Sen blev det dags för en kopp te, men det fick avnjutas inne. Sedan Umeå finns det en del sorter att välja på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar