söndag 28 mars 2010

Sommartid!

Trots att det har varit en mulen, regnig och kall dag idag så har vi ändå fått ett bevis på att nu är det sommartid som gäller. Idag var det nämligen dags att vrida fram klockan en timme. Observera vrida fram! Det kan vara klurigt att veta hur klockan ska ställas om, det tyckte i.a.f. jag förut med nu har jag lärt mig att tänka på det där med utemöblerna som man ställer fram på våren och tillbaka på hösten. Vi går nu mot en härlig tid då det är ljusare längre på kvällarna och ljusare på mornarna när man vaknar. Dagarna blir längre när man ser ljuset och förhoppningsvis solen, som vi behöver för att vår energi ska återvända efter en lång, mörk och kall vinter. Så nu hoppas jag verkligen att vi går med stormsteg framåt till en skön vår och sommar. Den bästa tiden på året är nu, när våra frusna kroppar får lov att tina, vakna upp och känna oss fina. Vi får blomstra i skira klänningar, i starka färger och i pasteller, likt härliga karameller! Haha, tycker att jag lyckades få till det riktigt bra där. Men visst är det underbart att det äntligen är sommartid nu!

Jag hoppas att det också ska synas snart att det går mot våren, i form av fler vårtecken då. Årets första lilla nyckelpiga har i.a.f. gjort entré i vår hall och en hackande hackspett i vårt äppelträd! Så fler vårtecken är att vänta framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar