söndag 27 maj 2012

Tre träningspass! & Slagermackor med basilika!

Får känna mig nöjd när jag lyckats få ihop tre träningspass på gymmet den här veckan, och det när jag dessutom har fått viga en dag till blodprover på sjukhuset (lite trevligare den dagen blev det faktiskt Birsta efteråt). Vår vandring i höggräset på åkrarna som det blev igår på kosläppet, är ju också kanske en sorts träning för mig?! Hihi, ja där gick det inte att släpa fötterna efter sig, utan det var höga knän som gällde! Men hela 7,5 timmars träning på gymmet har jag lyckats skrapa ihop. Började veckan med träning och avslutade veckan med att träna på gymmet idag, därimellan blev det också träning i torsdags. Mycket skönt! Fint väder, och dessutom morsdag var nog anledningen till varför jag nästan var helt själv på gymmet idag!

Nu är jag hos mamma och vi har firat morsdag! Ett sovtäcke var en av presenterna. Nu sitter jag här framför datorn, och jag är fortfarande mycket mätt och belåten efter goda fetaostbiffar, potatis, sallad och sås (där en av ingredienserna var choklad)! Och fetaostbiffarna är det så klart bara mamma kan göra så goda! Tårta och kaffe har vi också ätit! Det var trevligt att träffa syrran, hennes sambo Magnus och mina syskonbarn Alicia och Julia! Mycket tack för mycket god mat + tårta mamma! =)

------------------------------
Imorgon åker jag till Umeå! Och redan 06:45 kommer taxin. Kommer hem på tisdag eftermiddag/kväll. Blir därför inget inlägg imorgon, kanske inte på tisdag heller. Eller jo på tisdag kväll kanske jag kikar in här, haha om jag inte är alltför trött efter allt taxiåkande från Umeå!

Vet ni vad, min basilika fortsätter växa. Och jag som trodde att den inte kunde bli så mycket större. Men där hade jag fel. Igår nöp jag av flera riktigt stora, gröna och härliga blad till mina slagermackor!


Basilikan (bilden till vänster) är från den 16maj. Och basilikan (bilden till höger) är från igår 26maj. På tio dagar har den alltså växt på sig så här mycket och blivit riktigt fin och frodig.

Blandade ihop en röra gjord på 1 mosad avocado, 1 stor hackad tomat, 2 pressade vitlöksklyftor och en hackad kiwi. Röran la jag sen på Rågrut och toppade med basilikablad. Till det drack jag en kopp te. Mums riktigt gott! Och ingen har väl heller missat att Sverige och Loreen segrade stort! =)
Ja, och Eurovision song contest i Sundvall nästa år, ja det skulle vara något det! =P
  
Ha en fortsatt bra söndagkväll & morsdag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar