tisdag 8 maj 2012

Iband kan man bli snurrig på allt!

Tror hela dagen igår gick åt till att försöka tyda och sortera alla papper rätt bl.a. från försäkringskassan. Och även fast man tycker att man suttit ett bra tag med allt är det inte säkert att man blivit klokare för det. Ja, ibland blir man riktigt snurrig på allt. Dessutom tycker jag inte att de skickar ut informationen i kromologisk ordning, så många frågetecken kan uppstå när man får ett papper därifrån. Därför känner man sig oftast tvingad att ringa för att få den uteblivna informationen. Information som sen kan dimpa ner i brevlådan, några dagar eller sisådär två veckor senare. Jag har försökt att lära mig att det funkar så, men visst är det mycket frustrerande att gå och undra och vänta på att sista pusselbiten, haha eller någon pusselbit därimellan ska komma på plats, så man vet vad som gäller.

Så varför inte skicka ut all information samtidigt eller i.a.f. i rätt följd? Tänker på hur jobbigt det ska vara för dem som inte behärskar språket eller har andra svagheter att förstå...
Något telefonsamtal hann jag dock inte med att ringa igår. Så det får bli idag i.st.! För trots ett x-antal papper därifrån de senaste dagarna och veckorna med diverse information , så finns det fortfarande vissa frågetecken kvar för mig. Ne, nog med klagande, nu glömmer jag det här för en stund...

Även idag är jag hos mamma! Solen skiner från en klarblå himmel, och jag hoppas det så förblir! Sol och värme på balkongen vill vi ha, för där ute vill vi ju sitta och fika sen!  =)

Önskar er alla en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar