onsdag 23 maj 2012

Bra shopping! & En historia bakom!

På förmiddagen var jag och tog prover på sjukhuset. Och efter fem rör blod fattigare åkte pappa, mamma och jag vidare till Birsta. Vi åt lunch och tog en kaffe innan vi gick runt i affärerna. På IKEA fyndade jag en vattenkanna i zink för 39kr ord. pris 59kr. Precis en sån som jag spanat på innan. Den lilla buckla bryr jag mig inte alls om. Så 20kr billigare tackar jag för!

Midsommarklänningen är också köpt. Eller en klänning att ha i sommar i.a.f.! Haha, vet inte om jag vågar säga vad jag fick ge för den. Okej då, 25kr, ord. pris 399kr. Om inte det är fynd, så sig!? ;)

VeroModa blev det också två fast enfärgade klänningar (en svart + rosa) och en "stickad" kortärmad beschvit tröja. Ja, allt eller inget. Det brukar vara så! En hel del shopping blev det med andra ord, men en mycket billig sådan. Och det gillas såklart!

Köpte också två förvaringslådor med lock som jag ska ha under sängen. Tanken är att jag ska förvara sängkläderna i dem. Bra förvaring behöver man alltid, och än mer viktigare är det när man som jag, inte har alltför stort hemma.,, 

Middag åt vi på IKEA-restaurangen. Mycket gott med strömmingsflundra med potatismos och lingonsylt! =P

Tänkte jag skulle fösöka bjuda på dagens outfit. För jag tycker det är lite roligt att den kortärmade hemvirkade vita tröjan eller man kanske säger blus från "Sirpa kollektion", är en tröja/blus som mamma räddade från att komma i utklädningslådan på förskolan. Och nu sådär drygt 15 år senare är den mycket älskad av mig! Haha, så liten roligt att det finns en historia bakom också! De mörkblåa byxorna har märket Zoul och är från MQ, halsbandet med vita pärlor och fjäder i "bronschförgyllning" (julklapp av Alicia)...

 Vet inte om tröjan/blusen syns så mycket, haha men jag gjorde ett försök i.a.f.! Men lite roligt hittade jag en bra bild på den nyköpta klänningen! =)


                                                                  Ha en fortsatt bra onsdag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar